Wednesday, September 17, 2008

Mukhriz kata lantik Dr M sebagai penasihat UMNO

Mai kita pakat tengok dan renung-renung cadangan Mukhriz yang disiarkan dalam malaysiakini:

Permohonan kemasukan semula mantan perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad ke dalam Umno hendaklah diputuskan ketua cawangan dan bahagian yang bakal disertainya dan bukan melalui Majlis Tertinggi (MT), kata anggota Exco Pemuda Umno Datuk Mukhriz Tun Mahathir hari ini.

Mukhriz juga berharap yang bapanya itu, jika diterima balik, hendaklah dilantik sebagai penasihat Umno.

Ketika ditemubual oleh Bernama TV hari ini, Mukhriz berkata bapanya belum memutuskan cawangan dan bahagian mana yang beliau akan serahkan borang keahliannya tetapi yang pasti ialah borang berkenaan akan diserahkan sebelum Aidilfitri ini.

Mukhriz yang juga ahli Parlimen Jerlun berkata beliau difahamkan bahawa MT dijangka membincangkan mengenai kemasukan semula ayahnya esok.

"Tapi bagi saya secara lazimnya, ayah (Dr Mahathir) hanya perlu serahkan borang keahlian kepada mana-mana cawangan atau bahagian dan biarkan ketua itu yang putuskan untuk terima atau tidak. Tidak perlu sampai ke MT.

"Kalau Ezam (Mohamad Ezam Mohd Noor - bekas ketua Angkatan Muda Keadilan) dulu masuk Umno disediakan karpet merah dan tidak sampai pun ke MT, sekarang (merujuk permohonan Dr Mahathir) kita tengoklah dulu apa yang akan jadi," katanya.

selajutnya klik sini...

No comments: